Virksomhedsstrategi

 

Som en del af Justitsministeriets koncern er det vigtigt for os, at vi bidrager til at garantere retsstatens grundlæggende principper, bl.a. gennem helhedstænkning, åbenhed og effektivitet til gavn for borgerne. 

Du kan læse vores virksomhedsstrategi længere nede på siden. Her kan du også læse om vores mission og vision og vores strategiske pejlemærker. 

Pejlemærkerne skal sikre retningen for Civilstyrelsen i de kommende år. 

Vores mission og vision

Mission

Civilstyrelsen behandler konkrete og generelle sager og sekretariatsbetjener nævn og råd på de civilretlige områder under Justitsministeriet.

Civilstyrelsen sikrer adgang til Danmarks love og regler.

Vision

Civilstyrelsen skal være en tidssvarende styrelse, som

  • er til gavn for borgerne,
  • er attraktiv for medarbejderne og
  • bidrager til helhedstænkning og effektivitet på tværs af Justitsministeriets koncern.

Vores strategiske pejlemærker

Udsyn

  • Vi leverer høj kvalitet og rimelig sagsbehandlingstid, når borgere m.fl. har brug for os
  • Vi forstår, udfylder og udvikler vores rolle i samspil med samfundet
  • Vi lader os inspirere, deler viden og indgår i tværgående løsninger

Fremsyn

  • Vi kigger fremad, forudser og forstår behov og ageren hos brugere og i arbejdsstyrken
  • Vi agerer med borgeren i centrum
  • Vi prioriterer og er ambitiøse på nye digitaliseringstendenser uden at gå på kompromis med sikkerheden

Kompetente medarbejdere

  • Vores vigtigste ressource er kompetente og ambitiøse medarbejdere
  • Vi leder tillidsbaseret med tydelige rammer, retning og frihed under ansvar
  • Vi har fokus på fleksibilitet, work-life-balance og karrieremuligheder
Læs om vores pejlemærker og indsatsområder

Civilstyrelsens virksomhedsstrategi

I Civilstyrelsen har vi altid borgeren i centrum, når vi træffer effektive afgørelser af høj kvalitet. Vi er til for borgerne, der møder en tydelig, åben og tilgængelig styrelse. Med dette udgangspunkt har vi sat tre pejlemærker, der skal sikre retningen for Civilstyrelsen i de kommende år.

Klik her for at læse vores virksomhedsstrategi

Karrieremuligheder

Vil du vide mere om Civilstyrelsen som arbejdsplads? Så klik her. 

Kontakt

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os i vores telefontid mandag-fredag kl. 9-12. 

T: 33 92 33 34
E: civilstyrelsen@civilstyrelsen.dk

Send med digitalpost

Organisationsdiagram

I Civilstyrelsen har vi fem fagkontorer med hver deres kontorchef. Vil du vide mere om organisering kan du læse mere ved at klikke her